W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Pruszcz Gdański

adres: ul. Grunwaldzka 20; 83-000 Pruszcz Gdański

tel. 58 775 99 55
fax. 58 682 34 51

e-mail: urzad@pruszcz-gdanski.pl, sekretariat@pruszcz-gdanski.pl
website: www.pruszcz-gdanski.pl, www.mieszkamwpruszczu.pl


adres skrytki e-puap: /5sl0jcb52x/SkrytkaESP

 

NIP Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański: 5930206827

REGON Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański: 191674919

Interpelacja w sprawie zasad i częstości opróżniania śmietników

Szczegóły
Typ wystąpienia Interpelacja
Tożsamość radnego Łukasz Michalewski
w sprawie zasad i częstości opróżniania śmietników

Na podstawie art. 24 ust. 3 Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2024 r., poz. 609) z późn. zm. składam interpelację w sprawie zasad i częstości opróżniania śmietników.

Szanowny Panie Burmistrzu,
od mieszkańców naszego miasta otrzymałem prośbę o interwencję w sprawie notorycznie przepełnionych śmietników w wielu miejscach naszego miasta. Podczas spacerów często można zauważyć pełne śmietniki „z których aż się wysypuje”, szczególnie uwydatnia się to w centrum oraz w weekendy czy dni wolne. Ponadto w wielu miejscach wydaje się, że brakuje śmietników lub jest ich za mało lub są za małe pojemnościowo.
W związku z powyższym, jako że czystość na terenach publicznych naszego miasta jest sprawą o istotnym znaczeniu dla mieszkańców gminy proszę o odpowiedź na następujące pytania:
1.Jakie są zasady rozmieszczania śmietników ogólnodostępnych na terenie miasta tj. częstotliwości i wielkości pojemników?
2.Jakie są zasady/harmonogram wywozu śmieci z tych śmietników?
3.W jakie dni są opróżniane pojemniki na śmieci?
4.Czy istnieje procedura informowania o zauważonych przepełnionych śmietnikach? Jeżeli tak to jaki jest sposób postępowania tj. kogo można powiadomić, w jaki sposób i w jakich dniach i godzinach? Jeżeli nie, to czy jest aktualnie opracowywana taka procedura i na jakim jest etapie?
5.Jaka kwota jest wydawana na opróżnianie śmietników w ujęciu rocznym za lata 2020-2024?
Zgodnie z art. 24 ust. 6 Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2024 r., poz. 609) z późn. zm. oczekuję odpowiedzi w terminie 14 dni.

Z wyrazami szacunku,
Łukasz M. Michalewski Radny Miasta Pruszcz Gdański

Załączniki

Powiadom znajomego